EPTE

nieko-franck-150-183

De EPTE behandeling is al een aantal jaren in opkomst. Deze behandeling is een zeer effectieve behandelmethode bij chronische peesproblematiek.

Weg met chronische pijnproblemen

EPTE staat voor Echogeleide Percutane Therapeutische Elektrolyse. Er zijn veel mensen met een chronisch pijnprobleem aan een achillespees, knie of schouder. Herkent u dat? Vaak heeft u al van alles geprobeerd. Van absolute rust tot eindeloos oefenen; niets helpt. EPTE kan een enorme uitkomst bieden.

Zuurgraad

Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat o.a. de zuurgraad een bepalende factor is voor het herstel van peescellen. En juist deze zuurgraad lijkt bij chronische peesproblematiek (klachten die langer dan 3 maanden duren) verstoord te zijn. In een zuur milieu kunnen bepaalde eiwitten niet leven, waardoor de elasticiteit nooit volledig herstelt.

Zo werkt EPTE

Allereerst brengen we met echografie de pijn in kaart en kijken we of er een goede indicatie voor EPTE is. Als deze indicatie er is, kunnen we overgaan op de EPTE behandeling. Met een zeer dun naaldje en onder echo geleiding, zetten we de naald precies op het zwakke punt. Dan volgt er tussen de 1 a 1,5 minuut een stroom die op dat gebied de zuurgraad naar beneden haalt.

Behandelingen

De beste resultaten worden behaald bij 4 tot 6 behandelingen. Per week is er dan 1 behandeling.

De behandeling is geschikt voor de volgende aandoeningen:

• peesontsteking schouder (supraspinatus pees)
  • peesontsteking elleboog (tenniselleboog)
  • peesontsteking knie (jumpers knee)
  • peesontsteking achillespees
  • hielspoor

Kosten

Een EPTE behandeling wordt voor een groot deel vergoed vanuit uw aanvullende zorgverzekering. Deze factuur stuur ik rechtstreeks naar uw zorgverzekeraar. Daarnaast betaalt u per EPTE behandeling een eigen bijdrage van € 15. Dit wordt niet vergoed vanuit uw zorgverzekering. U ontvangt hiervoor een aparte factuur van mij. Meer informatie over tarieven en vergoedingen leest u hier.